tisdag 31 juli 2012

Playdate

Vi hade bestämt träff med Axel & Vidars gamla dagiskompisar Bea & Henry idag, vid dåligt väder ett besök på världskulturmuseet och vid bra väder en tur hem till dem. Det var ganska fint väder så jag tänkte att vi borde åka hem till dem men beslöt att låta barnen välja. Kanske borde jag låtit bli att låta dem välja men eftersom jag hade sagt att vi skulle gå till Världskulturmuseet innan jag bestämde med Bea & Henrys mamma så lät jag dem välja - Axel ville åka hem till dem och Vidar ville till museet. Vad gör man då!? Två olika, lika starka, viljor... Jag sade till dem att vi kan inte göra båda, vi måste enas och välja det ena så kunde vi göra det andra en annan dag. Vidar är lite mer diplomatiskt lagd och brukar oftast ge efter för Axels vilja och det trodde jag att han skulle göra även den här gången och det gjorde han till slut, utan att det blev några som helst sura miner.

Vi hade det urmysigt allihopa, Axel, Bea, Henry och Vidar sprang runt och hade jättekul, Idun sprang också runt och hade kul, utforskade gräsmattan och alla bollar. God mat och trevligt sällskap av både mamman och pappan till kompisarna.

Vi hann precis undan värsta störtregnet och lite senare fick vi rusa in när nästa störtskur kom den här med HAGEL, jag som trodde det var sommar... Men någon riktig sommar har det verkligen inte varit, men som jag brukar säga, jag är nöjd så länge det inte regnar - på mig!

Inga kommentarer: