onsdag 25 juli 2012

Playdate

Eftermiddagen bjöd på playdate med Vidars gamla dagiskompis Oliver! Jag passade på att utfodra barnen innan vi mötte upp med Oliver och hans familj, det visade sig vara ett smart drag för vi var inte hemma förrän strax innan sju, vilket annars brukar vara barnens normala sovtid.

Barnen hade jättekul och jag och Olivers föräldrar hade det mycket trevligt. För min del har jag varit så mycket med barnen på egen hand att jag inte riktigt haft tid och möjlighet att odla egna vuxenkontakter. Så sådana här tillfällen är extra värdefulla för mig, lite vuxenkontakt mitt i vardagen med barnen.

Vi hängde på ett par lekplatser i närheten vilket var tur för Vidar fick plötsligt väldigt ont i magen och behövde gå på toaletten och eftersom det var nära hem kunde vi lämna kvar Axel med Oliver och hans föräldrar och sen var det bara att gå tillbaka till lekplatsen när Vidar var klar.

Oliver och Vidar har varit kompisar sen de gick på småbarnsavdelningen på förskolan som de tidigare gick på. Det är roligt att se dem ihop. Just idag, när Axel var med, var det dessutom extra spännande för Oliver som tyckte det var jättekul att leka med en sådan stor kille som Axel!





1 kommentar:

Anonym sa...

Sådana godingar!