tisdag 24 juli 2012

Alice på besök!

På eftermiddagen kom underbara Eeva med sin familj på besök för att hämta upp diverse saker som vi köpt gemensamt för att spara fraktkostnad.

Eftersom Eeva är väldigt förtjust i kaffe och choklad var det just det som bjöds på idag, "Ankan" min köksassistent från Ankarsrum fick arbeta lite igen och jag gjorde smet för första gången med Ankans hjälp. Ankan är verkligen kanonbra och jag ångrar inte inköpet en endaste sekund, även om den var dyr. Det blev en smaskig kladdkaka som nästan tog slut!

Axel och Vidar kom hem lite senare på eftermiddagen och då passade vi på att gå ut på gården och leka. Alla barnen verkade ha kul och uppskattade utomhusleken.

Jag är inte så förtjust i att tvätta när barnen är hos mig, men ibland måste man göra det också och idag var en sån där dag och då passar det alldeles utmärkt att köpa hem pizza. Eeva, Tommie och Alice stannade och åt middag med oss, mycket trevligt!







Inga kommentarer: